Купуючи продукти харчування, кожен з нас звертає увагу на важливу для нього інформацію. У більшості випадків ми задовольняємося перевіркою дати терміну придатності продукту. Хтось пильно вивчає склад у пошуках небезпечних для організму консервантів і добавок, хтось звіряє маркування країни-виробника з вказаною адресою виробництва. І тільки деякі з нас дивляться на наявність на упаковці незрозумілого для непосвяченого покупця значка ISO. А дарма - адже цей знак є підтвердженням відповідності загальноприйнятим міжнародним вимогам і стандартам якості.

ISO: трохи історії

Власне кажучи, розшифровується дивна абревіатура дуже просто: ISO - похідна* від назви Міжнародної організації зі стандартизації - International Organization for Standardization, створеної ще в середині сорокових років минулого століття. Передумов для її створення на той момент було безліч: стрімко відновлювалося і розвивалося виробництво, поновлювалися і міцніли торговельні відносини між країнами - для того, щоб налагодити ефективний і дієвий механізм міжнародної торгівлі, необхідно було ввести загальні для всіх стандарти якості продукції.

Тому в 1946 році на міжнародній зустрічі в Лондоні, де були присутні представники 25 країн, було прийнято рішення про створення міжнародної організації, головною метою якої буде «міжнародна координація та об'єднання промислових стандартів». І вже в 1951 році був випущений перший стандарт ISO. До слова сказати, СРСР була однією з країн-засновниць цієї організації і «союзний» представник навіть не один раз обирався її головою.

Переваги для покупців

Але це історія. Для нас з вами - як для споживачів - в ній важливо інше: завдяки існуванню цієї організації у світі діють стандарти і норми, яких повинні дотримуватися виробники і які покликані гарантувати нашу з вами безпеку та зручність. Останнє, між іншим, не так малозначимо, як може здатися на перший погляд. Уявіть собі ситуацію: приїхавши за кордон, ви щоразу змушені купувати нову SIM-карту мобільного оператора і до неї ... новий телефон, оскільки слот для карти вашого телефону під закордонну «сімку» не підходив би. Саме це нас би й очікувало, не введи ISO загальноприйняті стандарти для SIM-карт. Та ж ситуація була б і з багатьма іншими настільки звичними для нас речами - однаковими в більшості країн світу.
Продукти харчування не виняток. Але тут варто звернути увагу на кілька нюансів. Стандартів існує безліч - і вони покликані уніфікувати не тільки підхід до оцінки якості самого кінцевого продукту, але й вимоги до системи управління цією якістю в організації. Простіше кажучи, до того, як і ким, за якою схемою і на скільки високому професійному рівні всередині самої компанії-виробника здійснюється контроль якості виробленої продукції. Одним з найпоширеніших і популярних у світі стандартів, в якому прописані вимоги до системи управління якістю, є ISO 9001.

Наявність такого сертифіката у компанії виробника - хороший знак не тільки для споживача, але і для потенційних партнерів: він гарантує, що всі внутрішні процеси контролю якості знаходяться на високому рівні. І це перевірено фахівцями, які проводили аудит за всією суворістю правил.

Як було вже сказано раніше, існує й інша серія міжнародних стандартів, яка включає в себе вимоги до системи управління безпечністю харчових продуктів, - ISO 22000.

Наявність такого маркування на продукції позначає, що виробничі процеси на підприємстві, на якому вона була зроблена, відповідають нормам цього стандарту - від технічного оснащення виробництва та поводження з сировиною до санітарно-гігієнічних вимог.

Тобто, в якій би країні світу ви не перебували, якщо ви зустрічаєте маркування ISO 22000 - знайте, що система управління виробництвом даної продукції, її зберігання та збуту відповідає міжнародним стандартам і вимогам.

Тому, якщо прагнете убезпечити себе і своїх близьких, і навчитися вибирати дійсно якісні товари, варто обзавестися ще однією доброю звичкою: не тільки звертати увагу на терміни зберігання продукту, але й на наявність відмітки ISO. Як гарантії міжнародних стандартів якості.

Детальніше про ISO: www.iso.org